Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
donpitbull

SOGI: 3289

MASTER


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 1651
  Wysłany: Wto Sty 11, 2011 11:09 pm   BETA-ALANINA  

CO TO JEST ALANINA BETA?
Beta Alanina znana również jako kwas 3-aminopropionowy, jest aminokwasem który został odnaleziony wiele lat temu. Występuje naturalnie w niektórych białkach w codziennej diecie. Beta Alanina zawiera niezbędne łączenia aminokwasów, które zajmują szczególną pozycję w grupie aminowej w porównaniu z większością aminokwasów produkowanych naturalnie w naszym organizmie. Aminokwasy występujące w tej konfiguracji, są syntetyzowane w naszych ciałach (nie należy mylić z L-alfa-alanina, gdyż jest to nieistotny aminokwas, który został włączony do białek w naszym ciele), tak jak beta alanina. Naturalne źródła Beta Alaniny to czerwone i białe mięsa takie jak kurczak lub wołowina.
Beta alanina zazwyczaj występuje razem z innymi aminokwasami, tworząc wiązania peptydowe. Karnozyna buforuje spadek pH związany m.in. z powstawaniem kwasu mlekowego w mięśniach w trakcie wysiłku. Z tego względu przyjmowanie
beta-alaniny zmniejsza zmęczenie fizyczne. Stwierdzono także zwiększenie intensywności całkowitej wykonanej pracy przy maksymalnej mocy (wysiłku) – o 13 % po 4 tygodniach suplementacji i o 16 % po 10 tygodniach.

Synteza Karnozyny a rola Beta Alaniny.
Interesujący jest wpływ suplementacji Beta Alaniną na poziom Karnozyny, oraz wiązania peptydowe, które możemy znaleźć w mięśniach i mózgu, a konkretnie w komórkach. Wzrost poziomu karnozyny w organizmie prowadzi do szeregu ulepszeń fizjologicznych w mięśniach, które mają bezpośredni wpływ na możliwość zwiększenia intensywności
ćwiczeń. Odpowiedni poziom Beta Alaniny jest czynnikiem wpływającym na syntezę karnozyny więcj eśli nie uda nam się utrzymać odpowiedniego poziomu Beta Alaniny, synteza karnozyny jest również ograniczona!
Suplementacja Beta Alaniną, skutecznie zwiększa stężenie Karnozyny w mięśniach maksymalnie do 64 %. Jako główne i podstawowe znaczenie karnozyny w sporcie zawodowym, podaje się rolę zmniejszenia zmęczenia mięśni. Należy
pamiętać, że zmęczenie może być w dużej mierze spowodowane czynnikiem dotyczącym OUN (ośrodkowego układu nerwowego) lub peryferyjnych i fizjologicznych czynników, które mają wpływ na obniżoną zdolność do wytwarzania pracy mięśni.
W pierwszym przypadku, centralne zmęczenie, wpływa zgodnie z hipotezą kilku naukowców na nieodpowiedni poziom serotoniny, który spowodowany jest dostaniem się L-Tryptofan (przyczyną zmęczenia substancji) z krwi do
mózgu poprzez barierę krew-mózg. Istnieją pewne kroki odżywcze, które są badane naukowo, w celu złagodzenia tego efektu. Mechanizmy i odpowiedzi oraz skuteczność tych środków nie są jeszcze w pełni potwierdzone. Wśród tych strategii proponuje się uzupełnienie żywienia o aminokwasy rozgałęzione BCAA, jak i odpowiedni poziom węglowodanów podczas wysiłku fizycznego.

Czynniki powodujące zwiększenie zmęczenia obwodowego.
Zmęczenie obwodowe: zmniejszenie zdolności mięśni do skurczów poprzez wzrost temperatury i zakwaszenie środowiska wewnątrzkomórkowego (w czasie pracy w mięśniach wzrasta temperatura i wytwarzany jest kwas mlekowy):
1. wyczerpania substratów energetycznych, głownie ATP fosfokreatyny i glukozy.
2. zwiększenie stresu oksydacyjnego, między innymi negatywne skutki, które wpływają na funkcję pompowania wapnia, a zatem skurczu mięśni.
3. zakłócenie kurczenia mięśni z powodu niezdolności do utrzymania homeostazy Ca
4. akumulacji jonów wodorowych (H +) w mięśniach na skutek nagromadzenia się kwasu mlekowego z glikolizy beztlenowej (glikogenu).

BETA ALANINA
Wpływ Antyoksydantów.
Wzrost stresu oksydacyjnego i w związku z tym wzrost liczby wolnych rodników, który ma miejsce podczas intensywnych ćwiczeń, może wpłynąć na wydajność i odpowiednią regenerację mięśni co znajduje odzwierciedlenie
w niektórych badaniach.

Negatywne skutki koncentracji reaktywnych form tlenu:
1. zwiększa zmęczenie mięśni, zakłóca homeostazę mięśni (Homeostaza (gr. homoios – podobny, równy; stasis – trwanie) – zdolność do utrzymania stanu równowagi dynamicznej środowiska, w którym zachodzą procesy biologiczne. Zasadniczo sprowadza się to do równowagi płynów wewnątrz- i zewnątrzkomórkowych. Pojęcie homeostazy
wprowadził Walter Cannon w 1939 roku na podstawie założeń Claude Bernarda z 1857 r. dotyczących stabilności środowiska wewnętrznego.)
2. wydaje się, że mogą również wpływać na działanie „pompowania” wapnia, co może wpływać negatywnie na kurczliwość mięśni.
3. może mieć wpływ na odzyskanie struktury białek w mięśniach oraz wchodzenie w interakcję wolnych rodników z aminokwasami takimi jak tyrozyna, fenyloalanina, cysteina i metionina.
4. Reguluje poziom wapnia w siateczce sarkoplazmatycznej. Sarkomery miofibryli otoczone są regularnie ułożonymi cysternami siateczki sarkoplazmatycznej, która magazynuje jony wapniowe. Między nimi znajdują się kanaliki poprzeczne T (uwypuklenia sarkolemy), przebiegające prostopadle do miofibryli. W sarkoplazmie włókna znajdują się liczne mitochondria i ziarna glikogenu.) Zmiany w siateczce sarkoplazmatycznej, a właszcza w wydalaniu i wchłanianie wapnia, mogą mieć negatywny wpływ na wydajność mechaniczną mięśni. Wydaje się, że Karnozyna powoduje szybkie uwalnianie wapnia i może również zwiększyć efekty innych wzmacniaczy kanałów wapniowych w poprawę kurczliwości mięśnia.

Działanie BUFOROWANIA mięśni:
Jest to najważniejsze działania, które może wpływać na wyższą jakość, gdy mówimy o suplementacji Beta Alaniną.
Suplementacja Beta Alaniną jest ważna w ciągu całego roku, a zwłaszcza gdy istnieje nagromadzenie kwasu mlekowego z beztlenowej glikogenolizy. Mechanizmem obronnym organizmu do zwalczania zmian pH wewnątrzkomórkowego, jest buforowanie protonów (H+).
Podstawowe działanie Karnozyny (szczególnie w komórce), może pozwolić nam na:
- lepsze wyniki w krótkoterminowym wysiłku o wysokiej intensywności,
- poprawę kurczliwość mięśni,
- zwiększenie długości i intensywności treningu.

Suplementacja Beta Alaniną a wydajność. Czemu służy, dla kogo najlepsza?
Opublikowane badania o suplementacji beta alaniną, dowiodły pozytywny wpływ w następujących dyscyplinach sportowych:
– sporty siłowe,
– fitness zawodowy,
– kolarstwo,
– sprinterzy (400 m),
– łyżwiarstwo szybkie.
Zasadniczo odnoszą się one również dla sportowców, których uprawiana dyscyplina jest podobnym wysiłkiem do wyżej wymienionych np: piłka nożna, koszykówka, hokej, sporty walki.

Do najbardziej znaczących efektów przy suplementacji Beta Alaniną możemy zaliczyć:
– Wzrost całkowitej wydolności anaerobowej podczas treningu. Możemy dokonać wysiłku fizycznego z większą intensywnością i w dłuższym czasie.
– Opóźnienie uczucia zmęczenia. Dzięki czemu możemy utrzymywać wyższy poziom intensywności podczas treningu.
– W połączeniu z monohydratem kreatyny, znaczny wzrost beztłuszczowej masy mięśniowej.

POŁĄCZENIE: BETA ALANINA + KREATYNA
Monohydrat kreatyny w dzisiejszych czasach jest najbardziej znanym i najczęściej stosowanym suplementem diety w sporcie zawodowym. Efekty stosowania monohydratu kreatyny są bardzo dobrze znane. Główne korzyści z przyjmowania kreatyny w sporcie zawodowym (i nie tylko) to:
– ogólny wzrost siły i energii,
– wzrost masy mięśniowej u osób trenujących z ciężarami.

Mniej znane, ale ciekawe jest to, że szczegółowa suplementacja kreatyną, powoduje zwiększenie ilości fosfokreatyny w mięśniach, która natomiast wywiera wpływ na buforowanie mięśni, co pomaga znacznie w ich odbudowie. Efekt ten ma pewne ograniczenia. Natomiast inne interesujące wyniki odnotowano, przy podawaniu tych dwóch suplementów jednocześnie. Choć do dnia dzisiejszego są dwie szkoły połączenia tych dwóch produktów i dlatego tym ciekawsze są nowe badania. W pierwszym badaniu, oceny skutków, stosowania monohydratu kreatyny i Beta Alanina w rocznej wydajności treningowej ukazało obniżenie progu zmęczenia u osób młodych (19-30 lat).

Każda grupa została poddana następującej suplementacji:
– Beta-alanina, 1600 mg, 4 x dziennie przez sześć dni, a następnie 3200 mg 1 x dziennie przez 22 dni.
– Monohydrat kreatyny, 5 g 4 x dziennie przez sześć dni, i 10 g 1 x dziennie przez 22 dni. Mieszanina beta-alaniny
i kreatyny. Beta Alanina 1600 mg i kreatyna 1 x dziennie 5,25 g.
– Placebo.
Wszystkie dodatki zawierały także 4 g dekstrozy.

Wyniki:
– Całkowita zdolność treningowa, oraz próg zmęczenia, znacząco poprawiły się w grupie poddanej suplementacji,
Gr 1: 28,8 %, Gr.2: 11,3 % i Gr.3: 11 %.
– W drugim badaniu, w którym brało udział 33 mężczyzn, którzy są amerykańskimi piłkarzami i posiadali co najmniej dwuletnie doświadczenie w fitnessie, suplementy podano poprzez przypisanie losowej kolejności (wraz ze ślepymi próbami).

Suplementacja w tym przypadku dla każdej z grup wyglądała w następujący sposób:
1 grupa – Beta-alanina + monohydrat kreatyny, Kreatyny 10,5 g dziennie, Beta Alanina 3,2 g dziennie,.
2 grupa – Monohydrat kreatyny, pojedynczo 5,10 g dziennie,
3 grupa – Placebo, 10.5 g dekstrozy dziennie..
Każda grupa była poddana w zasadzie kilku testom, aby ocenić siłę, moc i budowę ciała.

Wyniki:
Suplementacja Beta-Alaniną spowodowała możliwość zwiększenia ilości treningów, ale tylko podczas podawania kreatyny. W grupie większej ilości kreatyny, Beta Alanina natomiast, przyniosła większy wzrost masy mięśniowej, podczas gdy udział procentowy tłuszczu zmniejszył się o 1,2 %. Obie grupy przyjmujące zarówno kreatynę jak i Beta Alaninę w porównaniu do placebo miały wzrost ich maksymalnej siły.
Badania wykazały, że mogą występować ciekawe efekty podczas przyjmowania równocześnie kreatyny oraz beta alaniny, szczególnie w odniesieniu do masy mięśniowej jak i zdolności do zwiększenia wydajności i wytrzymałości treningowej.

Dawkowanie i schemat:
Skuteczna dawka w odniesienia do analizy dostępnej do tej pory na suplementację Beta Alaniną to 4 g na dobę podzielone
na cztery porcje. Zaleca się zażywać kapsułki z jedzeniem. Suplementacja może być kontynuowana przez dwa
miesiące, po takim czasie przyjmowania, wskazana jest przerwa 30 dniowa. We wszystkich badaniach, konsultacje nie
wykazują żadnych objawów niepożądanych lub objawów toksyczności w dawkach opisanych.


Bibliografia:
Hill CA,Harris RC et. al “Influence of beta –Alanine supplementation on skeletal muscle carnosine concentrations and high intensity cycling capacity” Aminoacids,2007 Feb.

Harris RC,Tallon MJ et. al “The absorption of orally supplied beta –alanine and its effect on muscle carnosine synthesis in human vastus lateralis” Aminoacods,2006 May.

Stout JR,Cramer JT, et. al “Effects of beta –Alanine supplementation on the onset of neuromuscular fatigue and ventilatory threshold in women” Aminoacids, 2007 NOV.

Hoffman J,Ratamess N,et. al “effect of cretine and beta –Alanine upplementation on performance and endocrine responses in strength/power athletes” Int.Journ. Nutr. Exer. Met,2006 Aug.

Stout JR,Cramer JT,et. al “Effects of twenty-eight days of Beta – Alanine and creatine monohydrate supplementation on the physical working apacity at neuromuscular fatigue threshold” J.Strenght Cond. Research, 2006 Nov.

Derave W,Ozdemir MS,et. al “Beta-Alanine supplementation augments muscle carnosine content and attenuates fatigue during repeated isokinetic contraction bouts in trained sprinters” J.Applied Physio.,2007 Nov.

Zoeller RF,Stout JR, et. al “Effects of 28 days of beta-Alanine and creatine monohydrate supplementation on aerobic power,ventilatory and lactate thresholds, and time to exhaustion” Aminoacids,2007 Spt.

Gulshanara Begum, Adam cunliffe,and Michael Leveritt “Physiological role of carnosine in contracting muscle” Inter. Jour.
Sport. Nutr. And Exr. Meta.2005, 15. “Bioquímica” Lehninger.
_________________
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą.
 
 
       
nrw

SOGI: 2147479409

pitbullshop

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 2571
  Wysłany: Śro Sty 12, 2011 12:13 pm     

Polecam betke fajna sprawa na kreatynie i po

Dobre polaczenie z mono.Mozna zrobic dobry cykl za male pieniadze.
_________________
Оптовий гендель якнайменші ціни в Європі
 
 
       
vhailor

SOGI: 1851

MASTER
don Corleone


Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 1667
  Wysłany: Śro Sty 12, 2011 12:31 pm     

ja miałem z primaforce 500 g to starcza na dłuuugo
 
 
       
olek7881 

SOGI: 8113

MASTER

Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 2713
  Wysłany: Śro Sty 12, 2011 12:32 pm     

ja czuje mega swedzenie jak pojebany :-(
_________________
R.I.P VADIM BELIAEV
www.poomoc.pl
 
 
       
JOR5 

SOGI: 1698

MASTER
Trener Osobisty

Pomógł: 35 razy
Wiek: 30
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 2625
Skąd: JG
  Wysłany: Śro Sty 12, 2011 1:14 pm     

olek7881, to znaczy, ze działa jak nalezy hehe

musze sie skusic na betke w koncu... tanizna a moze pomoc przy cwiczeniach
 
 
 
       
olek7881 

SOGI: 8113

MASTER

Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 2713
  Wysłany: Śro Sty 12, 2011 1:33 pm     

JOR5 napisał/a:
olek7881, to znaczy, ze działa jak nalezy hehe

musze sie skusic na betke w koncu... tanizna a moze pomoc przy cwiczeniach


i to dziwne,ale z tego zjebanego napalmu dzialala betka hehehe

poswiecic sie moge z betka tylko przy pw/san intra fuel :) )heh

niby przyrosty sily daje layne northon strasznie sie nia jara :wink:
_________________
R.I.P VADIM BELIAEV
www.poomoc.pl
 
 
       
donpitbull

SOGI: 3289

MASTER


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 1651
  Wysłany: Śro Sty 12, 2011 1:35 pm     

Bardzo dużo osób zauważa, że z co raz dłuższym stosowaniem, beta alanina przynosi lepsze rezultaty. Zwłaszcza chwalą ją ludzi ćwiczący pod kątem siły.
Jest to suplement do stosowania długotrwałego.
_________________
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą.
 
 
       
666

SOGI: 597910

z piekła rodem

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 8085
  Wysłany: Śro Sty 12, 2011 11:10 pm     

FAjny artykul.
Przynajmnie beta jest malo walowana w suplech jak narazie bo czuc jej swedzenie zawsze. Druga strona est na to 3 stopniowy cennik na surowiec. Przynajmniej ja taki widzialem. Wiec cos pewnie idzie o jej czystosc.
 
 
       
xavery123

SOGI: 1444

świerzak

Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 194
Skąd: http://www.gszforum.pl/
  Wysłany: Śro Sty 12, 2011 11:37 pm     

666 napisał/a:
FAjny artykul.
Przynajmnie beta jest malo walowana w suplech jak narazie bo czuc jej swedzenie zawsze. Druga strona est na to 3 stopniowy cennik na surowiec. Przynajmniej ja taki widzialem. Wiec cos pewnie idzie o jej czystosc.


u Czarnego tanio jest - :)
I FORCE Beta-Alanine 500 gram PLN 119.00
 
 
       
666

SOGI: 597910

z piekła rodem

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 8085
  Wysłany: Śro Sty 12, 2011 11:40 pm     

a na PW jeszcze lepiej za bete bedzie ;)
_________________
Power X Sport Team
 
 
       
tomczer17
[Usunięty]

SOGI: 52


  Wysłany: Śro Sty 19, 2011 8:57 am     

pamietam jak po cloucie po 1porcji swedzialo mnie wsio. wtedy bylem mega zadowolony z clouta mimo prostego skladu dzialal dobrze. 2lata pozniej podwojna dawka i lekko poswedzialo ale nawet nie w polowie jak wtedy po 1porcji. dzialenie ogolne tez juz kicha, za to smak lepszy 3x
 
 
       
666

SOGI: 597910

z piekła rodem

Pomógł: 68 razy
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 8085
  Wysłany: Śro Sty 19, 2011 10:42 am     

Racja , smak lepszy kosztem uzytych skladnikow. Prosty walek.
 
 
       
myfał

SOGI: 562

świerzak

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 127
  Wysłany: Śro Sty 19, 2011 5:35 pm     

no clout swego czasu dawał rade..., w zasadzie z większością supli tak jest na początku w miare działają a później zaczyna sie syf...

nie na darmo sie mówi że sęk tkwi w prostocie
 
 
       
tomczer17
[Usunięty]

SOGI: 52


  Wysłany: Śro Sty 19, 2011 9:02 pm     

no wlasnie to mnie zastanawialo od lat. myslalem ze skoro cos sie sprzedaje dobrze to poprawiaja sklad w celu ulepszen a zawsze po takiej poprawce lipe odstawiali. nie wiem czy nikt nie mysli przyszlosciowo czy kazdy tam sie kieruje tylko jedna zasada nachapac sie ile wlezie i zniknac
 
 
       
napek 

SOGI: 3340

profesjonalista

Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 943
  Wysłany: Śro Sty 19, 2011 9:57 pm     

666 napisał/a:
FAjny artykul.


Prowokacja! ;)

A ja nie mogę tyle czytać o tych suplach, bo to się skończy tak, że już nic nie będę odkładał, chodził do roboty w podartych łachach i tylko suple zamawiał!

He he
 
 
       
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

theme by chariot.pl
Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 10