Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
kleju45 

SOGI: 1796

MASTER
mistrz patelni :D


Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 1801
Skąd: Podkarpacie
  Wysłany: Pią Lis 14, 2008 8:25 am   Przyspieszamy metabolizm poprzez diete  

Metapożywienie to najlepsze dostępne składniki pokarmowe zwiększające tempo przemiany materii, usuwające tłuszcz i budujące mięśnie. Powinno stanowić do 80-90 procent dziennego spożycia:
chude czerwone mięso i drób (udziec wołowy, polędwica, wysokogatunkowa mielona wołowina, filet indyczy i z kurczaka)
łosoś
jajka wzbogacane omega-3
niskotłuszczowy, pozbawiony laktozy jogurt naturalny
szpinak
pomidory
warzywa kapustne (brokuły, kapusta, kalafior)
awokado
owoce jagodowe
pomarańcze
różne rodzaje fasoli (np. czerwona, czarna, ciecierzyca)
Ryż brązowy, dziki, basmatti, paraboiled
pełne ziarno owsa
różne rodzaje orzechów
oliwa z oliwek
siemię lniane i olej z siemienia lnianego
zielona herbata

Przykładowe plany posiłków korzystnych dla przemiany materii

Poniższe plany posiłków są zaprojektowane tak, by zmaksymalizować tempo przemiany materii. Dzieje się to poprzez umieszczenie w nich zdrowych tłuszczy i białek, do których przetworzenia potrzeba wielu spalonych kalorii oraz właściwych węglowodanów we właściwym czasie (tzw. właściwy czas podania składnika odżywczego). Przedstawiam dwie wersje planu posiłków - w zależności od tego, czy ćwiczysz rano, czy wieczorem.

Trening poranny

Posiłek o 6 rano
Cel - zjeść posiłek składający się z szybko trawionych białek i węglowodanów.
Posiłek - wypijasz pół porcji napoju węglowodanowo-białkowego.
Posiłek potreningowy o 7 rano
Cel - zjeść posiłek składający się z szybko trawionych białek i węglowodanów.
Posiłek - wypijasz pół porcji napoju węglowodanowo-białkowego.
Posiłek o 8.30
Cel - w okresie tuż po treningu możesz zbudować posiłek wokół białek, warzyw
i węglowodanów takich jak płatki owsiane i owoce jagodowe. Posiłek - cztery cale jajka plus jedno bialko wzbogacane omega-3; szpinak i pomidory; porcja płatków owsianych i mrożonych jagód; zielona herbata.
Posiłek w południe
Cel - ćwiczyłeś pięć godzin temu, zatem ten posiłek powinien być bogaty w białka, tłuszcze i warzywa, a ubogi w węglowodany.
Posiłek - kawałek łososia; sałatka ze szpinaku, brokułów, awokado, pomidorów, marchwi, mieszanki orzechów polana oliwą z oliwek i olejem z siemienia lnianego; trzy kapsułki z tłuszczem z ryb.
Posiłek o 15
Cel - od treningu minął już jakiś czas, przekąś zatem coś ubogiego w węglowodany, a bogatego w białka, owoce i warzywa.
Posiłek - koktajl składający się z filiżanki mrożonej zielonej herbaty, 1 miarki mieszanki białkowej, 3 łyżek jogurtu, połowy filiżanki mrożonych jagód; porcja zielonych warzyw; trzy kapsułki z tłuszczem z ryb.
Posiłek o 18
Cel - ćwiczyłeś już wiele godzin temu, zjedz zatem obiad ubogi w węglowodany, a bogaty w białka, owoce i warzywa.
Posiłek - kawałek bardzo chudego mięsa; sałatka ze szpinaku, brokułów, awokado, pomidorów, marchwi i różnych rodzajów fasoli polana oliwą z oliwek i olejem z siemienia lnianego.
Posiłek o 21.30
Cel - trening minął już dawno temu, przekąś więc coś ubogiego w węglowodany, a bogatego w białka, owoce i warzywa.
Posiłek - koktajl składający się z filiżanki mrożonej zielonej herbaty, 1 miarki proszku białkowego, 3 łyżek jogurtu, połowy filiżanki mrożonych jagód; porcja zielonych warzyw; trzy kapsułki z tłuszczem z ryb.

Trening wieczorny

Posiłek o 7 rano
Cel - jeszcze nie ćwiczyłeś, zatem w Twoim posiłku powinno być dużo białek, tłuszczu i warzyw, a mniej węglowodanów.
Posiłek - cztery jajka plus dwa białka wzbogacone ; szpinak, ser feta, pomidor; 1 pomarańcza; omega 3 1g; filiżanka zielonej herbaty.
Posiłek o 10
Cel - jesteś jeszcze przed treningiem, przekąś więc coś ubogiego w węglowodany, a bogatego w białka, owoce i warzywa.
Posiłek - koktajl składający się z filiżanki mrożonej zielonej herbaty, 1 miarki mieszanki białkowej, 3 łyżek jogurtu, połowy filiżanki mrożonych jagód; porcja zielonych warzyw; Omega 3 1g.
Posiłek w południe
Cel - trening ciągle przed Tobą, ten posiłek powinien zatem zawierać więcej białek, tłuszczy i warzyw, a mniej węglowodanów.
Posiłek - kawałek łososia; sałatka ze szpinaku, brokułów, awokado, pomidorów, marchwi, mieszanki orzechów polana oliwą z oliwek i olejem z siemienia lnianego; trzy kapsułki z tłuszczem z ryb.
Posiłek o 15
Cel - jesteś jeszcze przed treningiem, przekąś więc coś ubogiego w węglowodany, a bogatego w białka, owoce i warzywa.
Posiłek - koktajl składający się z filiżanki mrożonej zielonej herbaty, 1 miarki mieszanki białkowej, 3 łyżek jogurtu, połowy filiżanki mrożonych jagód; porcja zielonych warzyw; trzy kapsułki z tłuszczem z ryb.

Trening 18 - 19
Cel - zjeść posiłek składający się z szybko trawionych białek i węglowodanów.
Posiłek - wypijasz pół porcji napoju węglowodanowo-białkowego.

Posiłek potreningowy o 19
Cel - zjeść posiłek składający się z szybko trawionych białek i węglowodanów.
Posiłek - wypijasz pół porcji napoju węglowodanowo-białkowego.
Posiłek o 21
Cel - w okresie tuż po treningu możesz zbudować posiłek wokół białek, warzyw i węglowodanów takich jak ryz i owoce.
Posiłek - rolada z chudej wołowiny, komosy ryżowej i białek jajek wzbogaconych omega-3; szpinak, cebula, pomidory podduszone na oliwie z oliwek; pomarańcza; filiżanka zielonej herbaty.
_________________
"Trenuj ponad ból,
śmierć będzie twoim jedynym wybawieniem."
J. Weider
 
 
   
koksik844

SOGI: 1130

MASTER


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 1130
Skąd: Poznań
  Wysłany: Pią Lis 14, 2008 8:54 am     

jakie zrodlo ??

ps trudno mi sie zgodzić by napój węglowodanowo-białkowy nazywać posiłkiem :roll:
 
 
   
kleju45 

SOGI: 1796

MASTER
mistrz patelni :D


Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 1801
Skąd: Podkarpacie
  Wysłany: Pią Lis 14, 2008 8:58 am     

moze i tak ale wystepje on tylko po treningu (mozemy nazwac posilkiem zastepczym), autorem jest Dave Palumbo, czlowiek ktory ma slaba genetyke a zostal kulturysta swiatowego formatu :)
_________________
"Trenuj ponad ból,
śmierć będzie twoim jedynym wybawieniem."
J. Weider
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

theme by chariot.pl
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 9